Diyetkolik Deneyimlerin
16/11/2015 1
A***** Y*****

Baslangic kg 99.5 ve hedef 80KG, Ölümcül bir diyet mi?

Herkese selamlar,

2 yillik masa basi bir is ve yemek+abur cubur konusunda istahli olmam neticesinde 100kg leri gormustum, Her gun agir yemekler ve cips, cerez, kuruyemis gibi seyleri cok tuketirdim, KFC, hamburgerler v.s, her aksam en az buyuk bir boy yagli cips(600 kalori) ve 200-300gr fistik v.s tuketirdim. Patates kizartmalari, etler, yaglar... Ekmek her gun mutlaka 500-700gr... Ayda 20-30 sise bira da vardi tabi

Tahminimce gunde 4-5 bin kalori alirdim.

Neyse gecmisi birakip simdiye gelince,

Yaklasik 2 hafta once(3 kasim 2015'te diyete baslamaya karar verdim, yas 26, boy 1.86, eski tum aliskanliklari biraktim.

Haftada ortalama 5 gun spor (50dk orta tempoda kosu(Kosu bandi 250 kalori yakildi gosteriyor) ve 10dk civari mide aleti(yari mekik), 10 dk kol yada omuz aletleri. Tahminimce 300kalori yakiyorum.

Gunde en az 4 lt su icerim ayrica sekersiz yesil cay(4-5 bardak) ve sekersiz, sutsuz kahve(3-4 bardak) tuketiyorum en az.

Yediklerime gelince,

-Kahvalti yok, 2 limonu sikip, ilik su ile karistirip is yerinde sabah iciyorum daha sonrasi cay kahve devam.

-Ogle yemegi yok, cay ve kahve(Sekersiz), bazen 2 domates, 1 sogan, biraz marul ve tuz ile salata yedigim oluyor.

-Aksam yemegi, calisma ve sonrasinda spora gittigimden 7-8 gibi evde oluyorum. Gunun en zevkli kismi burasi :) , her gun ayni menuyu yemiyorum o yuzden asagida numaralandirarak yaziyorum.

1-) 250gr hindi kiymasindan(harcinda sarimsak,sogan ve baharat v.s) olabiliyor firinda sis kebab. 2-3 havuc, 1 sogan, 2 domatesle hazirlanmis tuzlu buyuk bir salata.

2-) 300gr kup seklinde kesilmis tavuk gogus ve soganli sis kebab(firinda), 3 sis'e dizilmis firinlanmis mantar. Yaninda yukarida yazdigim salatanin aynisi.

3-) Mantar sote(Icerisinde 400gr mantar+150gr kup seklinde kesilen tavuk gogus+2 sogan ve sos olarak 120gr yagsiz yogurt(yaklasik 70kalori), salata yok.

4-) 300gr kup seklinde kesilen tavuk gogus(tavada su ile haslanmis) ve bazen sogan ekliyorum. Ek olarak 1 numaradaki yazdigim salatanin aynisi

Iste aksam yemeklerinde yukarida siraladigim menulerden biri oluyor.

99.5kg ile baslamistim 2 hafta gecti suan 94 civarindayim. Bu sekilde 85 gun daha devam etmeyi dusunuyorum.

Gunduz hic aclik hissetmiyorum desem yeridir, aksam cok oturup tv, internet PS derken o kuruyemisleri cerezleri aramiyor degilim. Eskiye gore bazen kendimi daha gucsuz hissettigim oluyor ama bu spor sonrasi oluyor genelde. o yuzden haftada 5 gun gidiyorum spora gucsuz hissedince 1 gun ara veriyorum ve tekrar toparlanmis oluyorum.

Benim sormak istedigim, eski aliskanliklardan olsa gerek herseyi feda ederim ama tuzu edemem, o vazgecilmezim, haftada bir tuzluk biter. 150gr dan fazla galiba tuzluk. :/ , ama gunluk sivi tuketimi 6-8 litre, belki bir sekilde tuzu atabilirim diye bir umudum var.

Cok saglam bir iradem vardir, hicbirseyden etkilenmem kolay kolay, 1 hafta yeme deseler yemem o derece(ilk hafta sirf salata ve 1 portakal+elma yemistim). O 80kg gelecek baska yolu yok :)

Burada guncelleme yapacagim, 10 Subat 2015'te Londraya gidiyorum, o tarihi benim icin bitis noktasi olarak belirledim, Bakalim...

Bu diyetin sagliksiz oldugunun farkindayim tabiki ama sizin tavsiyeleriniz, gorusleriniz nelerdir? Gunluk sivi miktarinin fazla olmasi, tuz ve aksam yemegini gec ve cok yedigimi hissediyorum, yemek saatini degistirme sansim yok ancak azaltabilirim.

Simdiden tesekurler ve basarilar herkese

22/11/2015 2
A*** Y****

Bugun 19. gun, suanki kilom 91.6

Gecen hafta kafama takildi, acaba kas mi kaybediyorum diye, bende vucut olcumu yaptirmistim

1 hafta once: Body fat(Yag): 22, Body Water(Su) 54.3 , Body Mass(Kas): 40.4

Bugun tekrar olctum: BF: 19.4, BW: 55.2 , BM: 42.5

Yag kaybedip kas kazanip birde kilo verdigimi gorunce sevinmedim degil :D

29/11/2015 3
A******* Y*******

Bugun 26. gun, kilo 90.2

Carsamba gunu kosu bandinda ayak bilegimi sakatladim ve spora ara vermek zorunda kaldim maalesef :(

Body fat(Yag): 18.6, Body Water(Su) 55.9 , Body Mass(Kas): 42.4

Sporu birakmak 0.1 birim kas kaybetmeme sebebiyet verdi galiba, vucut suyuda 0.7 artmis, spor olmayinca gunluk sivi tuketimimde yari yariya dustu neredeyse

Haftalik genel durumu degerlendirince kaybettigim kilomda en buyuk oran, yuzde 0.8 birimle yagdan gitmis, neyse bakalim, bilegim iyilesirse biran once, daha motive olabilirim.

Basarilar herkese

04/12/2015 4
A******* Y**

Herkese selamlar,

Bugun tam 1 ay gecti...

Ayak bilegimdeki sakatlik halen daha iyilesmedi tam anlamiyla, ortopedist`im ultrason sonrasi asiri yuklenmeden dolayi zedelenme olustugunu ve bir sure kosu yapmamalisin diye uyardi maalesef :(

Ama yakinda tekrar devam edip en azindan mekik, kol hareketleri v.b calismam lazim, Pierre Dukan`in soyledigi gibi, kaslari aktif tutmanin diyette cok onemli olduguna inaniyorum. O yuzden gun icerisinde yurumeye calisiyorum, merdiven kullaniyorum v.s. (Spor yaptigim periyodda vucut isim daha yuksekti ve kaslarim her gecen gun belirlesiyordu birde ek olarak olcum yapiyorum, bel cevresi daha hizli daraliyordu, bu olcumleride bundan sonra belirtiyor olacagim)

Ilk gun spora baslarken bel cevrem 118cm`ydi.

Bu arada diyette bazi degisiklikler yaptim, aksam yemegindeki beyaz et oranini 150 gr - 180 gr`a indirdim.

Sabah menusune ise 30 - 40gr yagsiz beyaz peynir ve 1 adet haslanmis yumurta ekledim. Bazi gunler ise 1 yesil elma.

Geceleri ise cok nadirde olsa bir buyuk salatalik ve bir elma. Ayrica aksam yemeginden 2-3 saat sonra Coca cola zero iciyorum yaklasik 1 lt falan. Koca sisenin(2.5 lt) tumunde 3-4 kalori var, ancak asiri derecede tatli ve tatli istedigini fazlasiyla gideriyor. Aksam yemeginden 3-4 saat sonra icmeye baslamamin sebebi ise vucut alinan bu yapay tatlinin kalorili oldugu hissine kapiliyor eger yemekten sonra icerseniz alinan enerjiyi depolamaya basliyor, Bu da kilo vermenin yavaslamasi ve durmasi gibi sonuclar veriyor.

Guncel durum:

Kilo: 88.7

Bel cevresi: 104 cm

Body fat(Yag): 18.4, Body Water(Su) 55.3 , Body Mass(Kas): 42.7

(Vucut yag, kas su olcumu yapmam sebebim kas yada su kaybiyla yanlis kilo verip vermedigimi denetleyebilmek.)

Bu arada sabah uyaninca iki bardak sicak yesil cay icin, bizzat denedim, muthis bir aclik hissi veriyor, muhtemelen vucut bu enerjiyide yaglarinizdan harciyor. Kalkinca mutlaka iki bardak sicak yesil cay icmenizi tavsiye ederim ve 1-2 saat birsey yemeyin, 2 saat gecinde koca bir bardak da su icin. yarim saat daha bekleyin ve kahvalti yapmaya bundan sonra baslamanizi tavsiye derim. (Ucuz yesil cay almayin :D, kaliteli alin, arada cok fark var :)) )

Hedefime 8.7 kg kaldi, edindigim bilgilere gorede diyeti birakinca yine Pierre Dukanin dedigi gibi vucut metobolizmami yukseltmem gerekecek. Yani diyeti birakinca 45 gun bir gecis donemi yapmayi planliyorum. Bu 45 gunde gunluk aldigim kaloriyi kademeli olarak 2800kcal seviyelerine cikaracagim ve yine kademeli olarak agir spor yapip 45 gun sonunda ise tekrar gunluk alinan kaloriyi 2100Kcal seviyelerine cekecegim. 45 gun tamamlanincada vucut metabolizmasi yukselmis olacaktir, tek yapmam gereken ise gun icerisinde hareketli olmak gunluk ise 2100Kcali gecmemek olacaktir. Bu sayede verilen kilolarin yuzde 30`unu diyeti birakir birakmaz geri almami onleyecegime inaniyorum.

Biraz uzun bir yazi oldu ama deneyimlerimi paylasarak bir nebzede olsa sizlere yararli olmak istedim. Ancak forumda kimse yok galiba, kendi kendime yaziyorum :D

Herkese basarilar.

04/12/2015 5
A** Y**

Bu arada soylemek istedim, 2-3 beden civarinda kuculdum, hemen hemen ttum kiyafetlerimi degistirdim. Polonyada bir sirkette calisiyorum, cevremdekilerin sasgin gozle bakmasi, hatta bazen bir rahatsizligin mi var diye sormasi beni cok motive etti :D

Hayir sadece diyet yaptigimi soylememdigim halde insan kaynaklari mudurunun beni check-up`a gondermesi ise daha bir motive olmami sagladi :))

Cevap yazmak için giriş yap veya kayıt ol.

Caferağa Mh. Sivastopol Sk. No:12 34710 Moda Kadıköy / İstanbul T. 0850 33 34938
Diyetkolik.com Logo