Bir Haftada 3 Kilo

28.02.2018 1
B*****

Diyetkolik'e üye olalı ve rejimime başlayalı sadece 10 gün oldu. Henüz çok başındayım yolun ama çok da yol almış hissediyorum nedense.

Herhangi bir diyet listesine sadık kalmıyorum. Daha çok, oradan buradan birçok bilgiyi birleştirip kendime göre bir düzen oluşturmaya çalışıyorum. İlk günlerde ekmeği ve karbonhidrat içeren diğer besinleri tamamen kestim. Fakat, bu durum vücudumu halsiz bırakınca biraz araştırma yaptım ve bunun ne kadar yanlış olduğunu gördüm. Ekmek, kahvaltıda bir dilim de olsa tüketilmeli. Aniden bırakılmamalı. Kahvaltıda diyorum çünkü gün içerisinde hareketlerimiz sonucunda zaten o dilimden eser kalmayacak, depolanmayacak ve yakılacak. Fakat akşam geç saatlerde ekmekten, tatlıdan kaçınmak gerekiyor. Çünkü midemiz yediklerimizi üzerinden birkaç saat geçtikten sonra yakmaya başlıyor ve sabah kalktığımızda çok daha fazla besin yakılacakken; tüm gece o çikolatalı pastayı yakmaya uğraşan mide dolayısıyla yeterince besin yakamıyor. Bunlar da kilo olarak bize geri dönüyor.

Hiçbir içeceğime şeker atmıyorum. Çay, neskafe, bitki çayı vs. Fakat kahveyi orta şekerli yapıyorum. Fakat ondaki şeker bile beni rahatsız etmeye başlıyor ve üzerine su içiyorum. Şekersiz her şeyin tadını daha iyi alıyorum. Biraz şans vermek lazım kendimize. Eğer alışkanlık haline getirilirse bu değişimin farkına varabilirsiniz. Belki de ben eskiden de zaten az şekerli tükettiğimden, şekeri hayatımdan çıkarmak bana kolay gelmiştir.

Bol su içiyorum. Mutlaka 3 litreyi geçiyor içtiğim miktar. Yemeklerden aldığım sudan bahsetmiyorum bile. Tek eksi yanı, tuvalete çok sık çıkmak. Ama bunu da egzersiz olarak görmeye başlıyorsunuz bir süre sonra :D

Kendimi aç bırakmıyorum. Acıkmaya başlayınca, kuru üzüm, yaban mersini, kayısı tüketiyorum. Çok değil. 5-6 tane kuru üzümü bir çorba kaşığı kadar düşünüp 30 kcal olarak hesaplıyorum. Bu da beni bayağı tutuyor. Ara öğün olarak zaten 176 kcal yiyebiliyoruz. Ayrıca elma da yediğim oluyor.

Öğle yemeklerinde salata yiyorum. Genelde havuç turp salatası. Bazen de çabuk çorba içiyorum. Akşamları da 350 kcal'yi geçmemek şartıyla yemekte ne olursa kaşık bazında hesaplayıp kendime tabak hazırlıyorum.

Yemeklerin veya herhangi bir besinin kalorisini hesaplarken porsiyon olarak değil, kaşık veya bardak, kahve fincanı gibi daha ölçüsü sabit olabilecek olmasına dikkat ediyorum. Mesela pilav yiyeceksem bir porsiyon yerine 4 çorba kaşığı diye hesaplıyorum.

Böylece ilk haftadan sonra tartıldım ve 3 kilo verdiğimi gördüm. Scala'yı indirdim ama çalıştıramadım. Sağlık ocağında ölçülüyorum ve eve tartı almayı düşünmüyorum. Çünkü zihinsel olarak beni yoracağını düşünüyorum. Günlük kilo kayıplarımı hesaplamaktansa haftada bir tartılıp haftalık bir plan yapmanın daha doğru olacağını düşünüyorum.

16.03.2018 2
G** B****

2.gunum bakalim ben kac kilo vericem)

26.04.2018 3
A****** M**

merhaba kilo verme süreci ne zamnan başlar* ve adet öncesi şişlik oluşması yada kilo artışı normal mi yardımcı olur musunuz ben 2 haftadır ekmek şeker pirinç ve tuzdan uzak yaşıyorum sağlıklı ve kalori hedabı yaparak diyet yapıyorum bunun yanında yürüyüş yapıyorum günde 1 buçuk saat ve 3 litreden fazla su içiyorum bunun 1.5 litresi nane salatalık ve limondan oluşan detoks suyu ama sanki hiç zayıflamamış gbiyim adet öncesi dönemdeyim i2 gün geçikmem oldu çok canım sıkılıyo bu durumdan dolayı

26.04.2018 4
A** M****

merhaba kilo verme süreci ne zamnan başlar* ve adet öncesi şişlik oluşması yada kilo artışı normal mi yardımcı olur musunuz ben 2 haftadır ekmek şeker pirinç ve tuzdan uzak yaşıyorum sağlıklı ve kalori hedabı yaparak diyet yapıyorum bunun yanında yürüyüş yapıyorum günde 1 buçuk saat ve 3 litreden fazla su içiyorum bunun 1.5 litresi nane salatalık ve limondan oluşan detoks suyu ama sanki hiç zayıflamamış gbiyim adet öncesi dönemdeyim i2 gün geçikmem oldu çok canım sıkılıyo bu durumdan dolayı

Cevap yazmak için giriş yap veya kayıt ol.