insülin direnci

04.06.2018 1
Z*** Ç*****

İnsülin direnci olan kadınlar nasıl bir antrenmanla yağ yakabilir?

Merhaba. Bu bugün bana sorulan ve oldukça katmanlı, mantıklı adeta cevabı için destan yazılası bir soru. Bu kadar denk gelir, henüz dün taze bir çalışma okudum tam bu soruyla alakalı ve blogdaki ilk yazım yine aynı konuyla alakalı. Şöyle diyeyim öncelikle, eğer insülininiz kanda yüksek geziyorsa hem yağ yakımınız bir o kadar az, tatlı kriziniz bir o kadar bol olacaktır. Başınızı ellerinizin arasına alıp ‘Asla kilo veremeyeceğim’ diye düşünmeye başladıysanız hemen durun derim çünkü bunun bir çözümü var. European Journal of Applied Physiology’de henüz geçen ay bir çalışma yayınlandı. Özellikle ergenlik dönemindeki kızlarda insülin direnci ve karın yağlanması (abdominal obezite) üzerine olan bu çalışmada DAYANIKLILIK EGZERSİZİ dediğimiz aerobik veya kardiyo ile insülin direnci olan bu kızlarda 12 hafta içerisinde vücut yağ yüzdesi, iştah hormonlarında ve kan insülin düzeylerinde anlamlı bir düşme gözlemlendi. ‘’Peki nedir bu ‘kardiyo’ egzersizi?’’ derseniz büyük kas gruplarınızı çalıştırdığınız ve kalp atım hızınızı kondisyonunuza bağlı olarak %40-70 arasında artıran egzersizler derim. Cümle hala biraz teknikse şöyle anlatayım bisiklet, yüzme, kürek, tempolu yürüyüş veya hafif koşu, dans bunlar bizim kardiyo egzersizi dediğimiz şeylerdir. En başta ve en kondisyonsuz halinizde kaç km uzunluğu değil ‘MAKSİMUM SÜRE’ önemli. Haftada 4 gün 45 dakika hafif tempolu bir yürüyüş spora başlangıç için hiç de fena bir adım değil. Bu süreçte yağınız ve insülininiz düştükçe antrenman programınıza ağırlık antrenmanları da ekleyerek büyüme hormonunu tetiklemek ve büyüme hormonunun düşmanı olan insülini düşürmek yine iyi bir yol olacaktır. ÖZETLE: Yağ ;%35 bandındaysa uzun uzun ve orta tempoda yürü, %25-33 bandındaya haftada 2 gün ağırlık 3 gün kardiyo antrenmanıyla kiloları ver diyorum ;)

Cevap yazmak için giriş yap veya kayıt ol.